December 22, 2024

Skylight Webzine

Online since 2000

H DarkWave/Shoegaze μπάντα των KVΒ στην Αθήνα


Οι KVB επιστρέφουν στην Αθήνα! Το ντουέτο του Klaus Von Barrel (Nicholas Wood) και της Kat Day που, με έδρα πλέον το Βερολίνο, κατέχει ήδη μία εκλεκτή θέση στην καρδιά των φίλων τόσο της shoegaze / dark wave σκηνής όσο και εκείνων της psych-rock, θα βρίσκεται το Σάββατο 28 Ιανουαρίου στο Fuzz Live Music Club για ένα οπτικοακουστικό show που θα συνδυάσει ονειρικές κιθάρες, μινιμαλιστικές synth μελωδίες, υπνωτικά drum machine beats, φωνητικά πνιγμένα στο reverb και μαγευτικά projections. Εισιτήρια διατίθενται προς 17 ευρώ (ένα εισιτήριο) και 30 ευρώ (δύο εισιτήρια). Στο ταμείο, η τιμή θα είναι 19 ευρώ.
Διάθεση: τηλεφωνικά στο 11 876, στα καταστήματα Public, Seven Spots, Reload, Media Markt, Ticket House και το www.viva.gr
The KVB + opening act (t.b.a.)
Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017, Fuzz Live Music Club (Πατριάρχου Ιωακείμ 1 & Πειραιώς 209, Ταύρος / τηλ. 210 3450817 / www.fuzzclub.gr)

Οι πόρτες θα ανοίξουν στις 20:00.

Ξεκίνησαν ως ένα ένα bedroom project του Nicholas Wood, ο οποίος τότε διέμενε στο Southampton. Οι πειραματισμοί του πάνω στη minimal electronica και το shoegaze εξελίχτηκαν και πήραν μορφή με την προσθήκη της Kat Day στο σχήμα, λίγο αργότερα. Έμοιαζε αναπόφευκτο να αναζητήσουν στέγη στην Μητρόπολη της underground ηλεκτρονικής σκηνής, έτσι μετακόμισαν στο Βερολίνο και από το 2010 έχουν κυκλοφορήσει 4 ολοκληρωμένα studio albums, καθώς και αρκετές κασσέτες και EPs.

Συνεργάστηκαν με τον Anton Newcombe των Brian Jonestown Massacre, ηχογράφησαν και κυκλοφόρησαν ένα album και ένα EP στην εταιρεία του A Records, και από το 2015 βρίσκονται στο δισκογραφικό label του Geoff Barrow (Portishead, Beak>), Invada, όπου έχουν κυκλοφορήσει τα δύο τελευταία albums τους, με τον Sonic Boom των Spacemen 3 να αναλαμβάνει το mastering του πιο πρόσφατου.

Οι επιρροές τους ήταν πάντοτε εμφανείς. Αλλά οι KVB κατορθώνουν να εξελίξουν τη μουσική τους πέρα από τον απόηχο των Joy Division, The Cure, The Sound, Suicide, Sisterhood και άλλων σπουδαίων ονομάτων της post punk εποχής. Στο νέο album τους, “Of Desire” (2016), αντλούν έμπνευση από τους Death In Vegas, τον Scott Walker και τους Roxy Music, φτιάχνοντας έναν δίσκο που ηχεί οικείος στους πολυάριθμους πλέον φίλους τους και ταυτόχρονα δίνει την αίσθηση πως έχουμε να κάνουμε με μία μπάντα που δείχνει έτοιμη  να ξεπεράσει τα στενά πλαίσια του underground και να αγκαλιάσει ένα συνεχώς αυξανόμενο κοινό.

“Το ότι ηχογραφούσαμε στο σπίτι μας είναι κάτι που μας έδινε ελευθερία κινήσεων και επιλογών,” λέει ο Wood, φέρνοντας στο μυαλό του τις πρώτες ημέρες των KVB. Η διαφορά με το να δουλεύουν στα studios της Invada είναι σημαντική και ταυτόχρονα δεν τους περιόρισε στο παραμικρό. “Συνηθίζαμε να ηχογραφούμε και να κυκλοφορούμε δίσκους πολύ γρήγορα. Το νέο album είναι πιο πολύπλοκο και πολυεπίπεδο, τόσο στην ενορχήστρωση όσο και στα όργανα που χρησιμοποιήσαμε, αλλά στηρίζεται και αυτό σε ιδέες και  συνθέσεις που εν πολλοίς προέρχονται από τα demos της πρώτης εποχής της μπάντας.”

Η ελευθερία και η αυτοπεποίθηση που αισθάνονται οι KVB μόνο τυχαία δεν είναι, βέβαια. Η Invada μοιάζει ιδανική στέγη για τη δημιουργικότητά τους. Δουλεύουν με την υποστήριξη ορισμένων πολύ σημαντικών και πρωτοπόρων ανθρώπων της σύγχρονης μουσικής σκηνής, συστεγάζονται με παρόμοια πειραματικά σχήματα – όπως οι Beak>, οι College και η Anika – και χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό μίας εταιρείας που έχει κυκλοφορήσει μερικά από τα συναρπαστικότερα soundtracks των τελευταίων ετών, όπως εκείνα για τις ταινίες “Drive”, “Ex Machina”, “Solaris”, “Hannibal”.

Όλα τα παραπάνω φαντάζουν πολύ ταιριαστά με την απόκοσμα σαγηνευτική μουσική των KVB που, κατά την Kat Day, “ανέκαθεν είχε μία κινηματογραφική ποιότητα.” Η ίδια, έχοντας σπουδάσει Καλές Τέχνες στο πανεπιστήμιο Goldsmith του Λονδίνου, επιμελείται όλα τα οπτικά και εικαστικά στοιχεία που σχετίζονται με τη μπάντα, από το artwork των albums μέχρι τα video projections στις ζωντανές εμφανίσεις τους. Αντλώντας έμπνευση από καλλιτέχνες όπως ο πειραματιστής της Computer Generated Imagery, Ed Atkins, και ο Γερμανός σκηνοθέτης Hito Steyerl, η δουλειά της είναι εντυπωσιακή και συνερπαστική, αποτελώντας το συστατικό που ολοκληρώνει ιδανικά την αισθητική που χαρακτηρίζει τους KVB, ένα σχήμα με ήδη πολλούς φίλους στην Ελλάδα.

“Παρότι είναι αληθινά δύσκολο να ξεφύγεις από τις επιρροές σου, το αληθινό κατόρθωμα είναι να ξέρεις τι να κάνεις με αυτές και, σε αυτόν τον τομέα, οι KVB ανήκουν σε εκείνο το είδος της μπάντας που αναλαμβάνει να συνεχίσει από εκεί που σταμάτησαν οι άλλοι.” / The Quietus

“Οι KVB, βρίσκοντας την τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο να είναι ‘fans’ και ‘τεχνίτες’, κινούνται στο παρελθόν της indie μουσικής, καταλαμβάνοντας την ίδια ηχητική ατμόσφαιρα με τους Joy Division, τους Jesus and Mary Chain και τους My Bloody Valentine, αλλά με αριστοτεχνικό τρόπο.” / Mojo

Πηγή: Fuzz Club